3,5 MAAND IN NEDERLAND - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van miekenlisette - WaarBenJij.nu 3,5 MAAND IN NEDERLAND - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van miekenlisette - WaarBenJij.nu

3,5 MAAND IN NEDERLAND

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg

25 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo!

Even nog weer een berichtje. Het is al weer een poosje geleden wanneer er wat is geschreven.

Inmiddels zijn we alweer 3,5 maand in Nederland.
De eerste tijd is het fijn om iedereen weer te zien en te spreken!
Daarna val je al gauw in wat genoemd word 'de cultuurshock'!
Allereerst het idee dat iedereen in Nederland er zo grauw uit lijkt te zien. ik mocht eindelijk een keer bruiner zijn:D

In Nederland zijn was wel even weer wennen.
De mentaliteit van de mensen in Nederland en Oeganda zijn zo verschillend!
Het oordelen over mensen gaat in Nederland hier veel sneller en gemakkelijker. In Oeganda heb ik 1x iemand zien oordelen. Het was Lucy, de moeder van de jongens. Ze had voor 6 weken werken geen loon gekregen van de broeder. Het enige wat ze deed was de naam van de broeder noemen en schudde met haar hoofd heen en weer. Wat zou er hier in Nederland gebeuren???
HOEVAAK PER DAG PRAAT JE HIER IN NEDERLAND WEL VERKEERD OVER IEMAND???
Waarom word er hier in nederland zo moeilijk gedaan over (in mijn ogen) de kleinste dingen?
Waarom elke keer het gezeur over de dure leningen? je wilt tenslotte zelf de nieuwste auto/huis/flatscreen???
Dit soort vragen gaan zo vaak door mijn hoofd.
Wat frustrerend is, is dat je er in Nederland zo snel weer aan mee doet. Je komt jezelf echt tegen!

Wat wel weer heerlijk was om een warme douche te nemen en om het nederlandse eten te eten. Er niet meer bij na hoeven denken dat je teveel dingen aan de stroom hebt omdat het anders uit valt.
De 1ste 2 maanden heb ik (als ik papier in mijn handen had)heel vaak gedacht; 'hey dit brand goed, dit moet ik bewaren!'

Inmiddels zijn we allebij weer aan het werk en het is net of we niet weg zijn geweest.

Vind je het leuk om wat foto's te zien, laat het dan weten!!!



ps: wie weet ben jij de 10.000ste bezoeker van deze site:D

  • 27 Mei 2008 - 06:43

    Bert/engly:

    heb net al je foto's nog een keer bekeken,
    fijn dat we aldoor konden meeleven, de foto's geven een beeld van wat jullie allemaal hebben gezien en beleefd en dat is heel wat, kan me voorstellen dat je in een cultuurshock komt na je terugkeer in Holland

  • 27 Mei 2008 - 07:01

    I:

    We zijn superblij datje er weer bent!! logisch dat je moet wennen en dingen ook anders hebt gezien.Doen we bij een neut de foto's bekijken en je verhalen horen!!??

  • 16 Juni 2008 - 21:07

    Je P.ber:

    je heb GROOT gelijk
    fijn om weer met je te werken
    t"is goed dat je die dingen hier weer door geeft
    zo doe je aan beide kanten goed werk
    vergeet niet overal zijn sterren!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2008

3,5 MAAND IN NEDERLAND

09 Februari 2008

AFSCHEIDSFEEST

05 Februari 2008

terugkomst

04 Februari 2008

hoi

02 Januari 2008

OUD EN NIEUW IN OEGANDA!!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 876
Totaal aantal bezoekers 30548

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: